XAVIER PUCHADES
Contacte
Doctor en Filologia Espanyola, especialitzat en teatre modern i contemporani, ha exercit com a investigador i docent a la Universitat de València, en escoles privades d’interpretació i en altres institucions com l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut del Teatre de Barcelona o el Centre de Documentació Escènica de l’IVC. Actualment, és professor de direcció a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València. Com a dramaturg, estrena i/o publica Desaparecer (1999), Terrat (2002), Desidia (2003), Àcars (2004), El mentider (2012), El escondite (2013), Éxit (abans de les eleccions) (2015), Saqueig (2016), Todos estos fragmentos (2017), Hasta que el infierno se congele (2019) o Indústria (2020). I peces col·lectives com Escoptofilia (2000), Galgos (2005), El cel dins una estança (2006), Zero Responsables (2010), Valèntia (2012), Una indígena els va guiar a través de les muntanyes (2012), I tornarem a sopar al carrer (2017), Els nostres (2018) o El desig d’estar junts (2020). Ha dirigit textos d’autoria internacional (Sarah Kane, Rafael Spregelburd, Javier Daulte o Guillermo Calderón) i valenciana (Pedro Montalbán-Kroebel, Mafalda Bellido, Sònia Alejo, Maribel Bayona o Paco Romeu). Els últims anys, ha treballat com a director i/o dramaturg per a diverses companyies de dansa (La Siamesa, Titoyaya, La Coja Dansa, Mou Dansa, Ladyfunta, IVC, Wako…) amb títols com ara Sospechosos (2015), A-normal o la oveja errante (2017), Bandejats (2018), #outFit (2019), Social Animal (2019), SC_Santa Cultura (2019), (R)Minds (2020), La rebelió de les papallones (2020), Vamos a estar a ratos (2020), Soledad (2021), El público (2022), Ací el meu cos (2022) o En la oscuridad, todo se mueve (2023). Ha rebut premis com el Marqués de Bradomín, el Max Aub de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana, o el de la Crítica dels Escriptors Valencians (AELC), entre altres. Des de 2005, escriu per a diversos formats de ficció televisius.
Doctor en Filologia Espanyola, especialitzat en teatre modern i contemporani, ha exercit com a investigador i docent a la Universitat de València, en escoles privades d’interpretació i en altres institucions com l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut del Teatre de Barcelona o el Centre de Documentació Escènica de l’IVC. Actualment, és professor de direcció a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València. Com a dramaturg, estrena i/o publica Desaparecer (1999), Terrat (2002), Desidia (2003), Àcars (2004), El mentider (2012), El escondite (2013), Éxit (abans de les eleccions) (2015), Saqueig (2016), Todos estos fragmentos (2017), Hasta que el infierno se congele (2019) o Indústria (2020). I peces col·lectives com Escoptofilia (2000), Galgos (2005), El cel dins una estança (2006), Zero Responsables (2010), Valèntia (2012), Una indígena els va guiar a través de les muntanyes (2012), I tornarem a sopar al carrer (2017), Els nostres (2018) o El desig d’estar junts (2020). Ha dirigit textos d’autoria internacional (Sarah Kane, Rafael Spregelburd, Javier Daulte o Guillermo Calderón) i valenciana (Pedro Montalbán-Kroebel, Mafalda Bellido, Sònia Alejo, Maribel Bayona o Paco Romeu). Els últims anys, ha treballat com a director i/o dramaturg per a diverses companyies de dansa (La Siamesa, Titoyaya, La Coja Dansa, Mou Dansa, Ladyfunta, IVC, Wako…) amb títols com ara Sospechosos (2015), A-normal o la oveja errante (2017), Bandejats (2018), #outFit (2019), Social Animal (2019), SC_Santa Cultura (2019), (R)Minds (2020), La rebelió de les papallones (2020), Vamos a estar a ratos (2020), Soledad (2021), El público (2022), Ací el meu cos (2022) o En la oscuridad, todo se mueve (2023). Ha rebut premis com el Marqués de Bradomín, el Max Aub de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana, o el de la Crítica dels Escriptors Valencians (AELC), entre altres. Des de 2005, escriu per a diversos formats de ficció televisius.
Contacte: