FORMACIÓ

Actualment:

“L’ESPAI PÚBLIC COM ESPAI DE CREACIÓ”, IMPARTIT PER SONIA ALEJO:

Quan: 26, 28 de maig, 2 i 4 de juny. De 18 a 20h. Total: 8 hores.

On: PLATAFORMA ZOOM

Preu: 40 € (públic general) / 25 € (socis i sòcies Comitè)

Inscripció: Envia un email amb l’assumpte “Espai Públic” amb el teu NOM I COGNOMS a ccartsesceniques@gmail.com

Informació:

Per les circumstàncies que estem vivint i la manera en que es planteja el reinici de l’activitat escènica, l’espai públic a l’aire lliure s’ha convertit, en poques setmanes, en una aparent opció per a l’exhibició que moltes creadores mai no s’havien plantejat.

Aquest taller teòric en línia aproparà els assistents a la creació per al carrer, dès de l’opció més convencional a la més transgressora, intimista, estranya, lúdica o emocional, per a descobrir quines oportunitats i inconvenients ens ofereix aquest espai, tant si pensem en una creació nova, com si ens plantegem adaptar una que ja està tancada.

Podem adaptar qualsevol peça al carrer?

Sobre Sonia Alejo:

És actriu de formació i obrera del teatre. A partir de 2005 comença a formar-se també com a dramaturga. Forma part de Visitants (www.visitants.com) des dels seus inicis (1989) i és en aquesta companyia on ha desenvolupat la major part de la seua trajectòria professional de carrer formant part del l’equip creatiu en tots els seus espectacles.

Ha creat i dirigit obres de teatre contemporani, de text, visual i físic, pirotècnic i teatre document, aquest últim relacionat amb la Memòria Històrica, tant per a sala com per a a espais no convencionals, creacions de site specific i espai públic.

En els darrers anys ha creat la textualitat que impregna els espectacles més recents de Visitants.

En 2010, amb el nom de La Medusa, inicia un projecte propi per a desenvolupar peces de teatre textual en companyia d’altres creadores.

Actualment presideix l’Associació Valenciana d’Escriptores i Escriptors teatrals, AVEET.

Passats:

“24 PROPOSTES RARES PER ENTENDRE LES ARTS VIVES”, IMPARTIT PER VICENTE ARLANDIS. 

Quan: 15 i 16 de maig de 2020

On: PLATAFORMA ZOOM

Informació:

Recordar sempre és imaginar. Contar una obra és fer-la teua, decidir per on comences, subratllar determinades coses, fer desaparéixer unes altres, repetir un moment diverses vegades per a emfatitzar-lo i fins i tot inventar-te el que no va passar. Quan contem una peça, la fem nostra i fem que succeïsca, la dibuixem, li donem color, forma, olor, la posem en moviment i es produeix la màgia. Contar una obra és també fer una obra.
Durant les dues sessions d’aquest taller activarem verbalment un conjunt de treballs d’artistes rars. Propostes que responen a altres lògiques, que utilitzen altres espais, altres llenguatges, altres cossos, altres temps, altres imaginaris per a fer-los una mica més nostres i així fer-nos nosaltres mateixos un poc més rars.
Aquest taller va dirigit a totes aquelles persones que simplement pensen que la riquesa cultural consisteix en la diversitat i que estiguen interessades en els nous llenguatges escènics.

Sobre Vicente Arlandis:

Treballa com a performer, investigador i docent en el camp de les Arts Escèniques. Des de l’any 2001 i fins l’any 2015 treballa al costat de Sandra Gómez al projecte LOSQUEQUEDAN, on duen a terme nombrosos projectes relacionats amb la coreografia i la investigació escènica.
Ha col·laborat amb artistes com Hipólito Patón, Miguel Ángel Martínez, Lisbeth Gruweth, Macarena Recuerda o Jan Fabre. També ha impartit tallers i ha participat en diferents seminaris en espais com el Màster de Pràctica Escènica i Cultura Visual de la UCLM, Facultat de Belles Arts de Bilbao, Terol i València, entre d’altres.
Actualment forma part de TALLER PLACER, un col·lectiu dedicat a la producció cultural al voltant de la filosofia, el treball, la literatura, la política i les arts visuals. A més, en 2020 es troba desenvolupant un projecte coreogràfic sobre llenguatge, repetició i imaginació titulat En Helvética No, a La Granja (Institut Valencià de Cultura).